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Die Suche geht weiter- The search goes on


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Natural Treatment of Cancer Background Information and Therapies

Wir können nie genug information lesen und bekommen. Great work as always !

Breast Cancer Authority Staff's avatarBreast Cancer Authority

Natural Treatment of Cancer Background information and therapies

Doctors are trained to treat illness with medication (chemicals) and surgery (not with herbs and diets). Normally they will be unwilling to treat patients with natural products (as a result of their training and knowledge). If you have decided to take the alternative route you should be knowledgeable in natural treatments (this report gives you the necessary tools) and preferably have some family members on your side. Your doctor may be asked to keep an eye over you, as he/she could check on your health and do blood and urine tests. In this way your condition is objectively monitored and you will know if you are getting better and if your diet provides enough minerals, etc. If your doctor is unsympathetic or you need a doctor with a more holistic approach, look on the internet for medical associations in your country that concentrate on a natural approach.

Natural Teatment of Cancer FREE Natural Treatment…

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The Latest on Vitamin D and Breast Cancer

Fantastic, sozusagen . Viel spass beim Lesen. This is fantastic, have a great time reading and learning. Have a great day.

Breast Cancer Authority Staff's avatarBreast Cancer Authority

Lastest Research on Vitamin D and Breast CancerBy: Rachel Pappas, Breast Cancer Survivor and Founder of www.1UpOnCancer.com.

The link between Vitamin D deficiency, breast cancer, and breast cancer recurrence is not new. But now Vitamin D has actually been shown to kill breast cancer cells.

I was so intrigued by what I read, I had to get on the phone with the clinical investigator myself, especially since I, and most of the women I know with breast cancer have a Vitamin D deficiency, and I hear it more and more.

JoEllen Welsh, PhD, a professor at GenNYsis Center for Excellence in Cancer Genomics in Albany, NY, has studied Vitamin D and breast cancer for 30 years, but for the first time, has incubated fresh human samples with Vitamin D. She took samples of early and late stage tumors, those with and without receptors for estrogen, progesterone, and HER2.

“Within days, half the cells shriveled and…

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Enzyme und Selen, Feind der Lymphödeme? Enzymes and Selenium Lymphedemas enemy’s?

Ende 2001 habe ich durch Recherchen viele Studien entdeckt die eine Einnahme von Enzyme als sehr positiv gewertet haben für Lymphödeme und ein positiver Nebeneffekt dass unser immune System wesentlich gestärkt wird. Diese Studien belegen das Enzyme vor allem proteolytische, also eiweißspaltende Enzyme Ödeme/Lymphödeme erheblich vermindern. Die Studien sind durchaus positiv. Wir wissen das Ödeme meistens Eiweißreich sind. Die Proteolytischen und Fibrinolytischen Eigenschaften von Enzymen führen zu einen Abbau von lymphatische Verschlüsse und sind behilflich bei der Rekonstruktion von lymphatischen Passagen, die dann die abgelagerten Proteine auflösen können. Enzyme reduzieren Entzündungen und helfen bzw. lassen eine verhärtung unser Gewebes nicht zu in den betroffenen Regionen. Fortan habe ich die ersten 6 Monate 3 x 3 Enzyme genommen . Meine Tages Dosis ist 2 x 2 und wenn ich merke dass ich auffülle dann erhöhe ich meine Dosierung wieder. In zahlreiche Selbstversuche setzte ich immer wieder ab und merke in wenige Tage dass ich wieder auffülle. Bei meinen Aufenthalt in einer Lymphologische Klinik in Süd Deutschland wollte ich deren Therapie nicht verfälschen also habe ich meine Enzyme abgesetzt, keine Volum Reduktion trotz KPE und alles andere, Gewicht habe ich auch nicht verloren, ganz im Gegenteil es wurde immer schlimmer. Ich habe dann nach Rücksprache gebeten dass ich meine Enzyme wieder einnehmen darf und 2 Tage später reduzierte sich mein Volumen und  nach 14 Tage 9,5 Kilo Lymph. Das hat meine Meinung über die Wirksamkeit nur untermauert. Wichtig ist die Zusammensetzung der Enzyme, nicht alle erzielen die gleiche Wirkung bei Lymphödeme, ich nehme Karazym. 

Selen: Nehme ich jetzt seit 2012, vorangegangen sind viele Recherchen und lesen von Studien auf eine Internationale ebene. Eine neuere therapeutische Option für Lymphödeme ist Selen, die antiödematöse Wirkung der Selen ist nachgewiesen, wird aber leider nicht eingesetzt. Frühere klinische Studien haben gezeigt, dass die Selen-Supplementierung den Sauerstoffradikalproduktion senkt und somit zu einem spontanen Rückgang der Lymphödem Volumen führt und es erhöht die Wirksamkeit der physikalischen Therapie, und verringert die Häufigkeit von Eripysele . Wichtiger Nebeneffekt ist auch hier Stärkung unseren Immunsystems. Viele Patienten die Lymphödeme haben, bekommen oder haben Hashimoto, auch hier gilt es unser Immun System zu unterstützen. Immer wieder versuche ich ohne und kann ohne Zweifel sagen dass bei Absetzung meine körperliche Verfassung sich deutlich verschlechtert und ich kann zu schauen wie meine Ödeme wieder die überhand haben. Meine Dosierung ist 400ug  

Hierzu habe ich ein Beitrag aus Hannover gefunden: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15352655

 


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Discrimination ? Cancer types and Lymphedema?

I have spent so much time the last few years researching, travelling, working in Clinics and doing all that I can to learn more about Lymphedema and Cancer in order to help others that might not have the strength. One thing gets me upset though, I had Cervical Cancer (my PAP tests were always ok) a Wertheim OP, a radical lymph node dissection (lymph nodes positive), Radiation treatment and Afterloading. I have lots of information, studies, help etc. for the Breast Cancer Patients but I can hardly find anything, in any Country about us. Why? I am very happy that so much has been done for the awareness and education for Breast Cancer survivors, I was not prepared to what would happen with my body. 

Even special Lymphatic Clinics are not aware about what happens after these operations, they say then it CAN only be in your legs, which is not true. I was very happy to find:

http://www.tracywalton.com/downloads/Walton-Cancer-and-MT-Part-II-Fall-06-MTJ.pdf

Thanks Tracy.

Even the Cancer Society’s hardly mention the impact. This is not only affecting women but also the men with Prostate Cancer just for example. I was also happy to find this: A thank-you also for your good work and questioning.                                                        

Lymphedema in Gynecologic Cancer Survivors: An Area for Exploration?

Lockwood-Rayermann, Suzy PhD, RN

http://journals.lww.com/cancernursingonline/Abstract/2007/07000/Lymphedema_in_Gynecologic_Cancer_Survivors__An.15.aspx

Abstract

There is a paucity of research on the incidence and impact of lower body lymphedema in the gynecologic cancer population. The cornerstone of management for gynecologic cancer is cytoreductive surgery. Depending on the site of the cancer, surgery traditionally involves removal of the ovaries, fallopian tubes, uterus and cervix, accompanied with extensive node dissection throughout the pelvic cavity, and, in the case of ovarian cancer, removal of the omentum. Resection of pelvic lymph nodes and vessels, compounded by gravitational influences on lymphatic flow, can lead to lymphatic congestion that impairs mobility, raises intra-abdominal pressure, and increases abdominal and extremity girth. Lymphedema can be an indicator of recurrence and is frequently associated with toxicities such as skin breakdown, pain, neuropathy, and myopathy. Physical changes, role changes, and psychosocial issues are common symptoms reported by breast cancer survivors with lymphedema. Assessment and management strategies for upper extremity lymphedema following treatment of breast cancer cannot be directly transferred to lower extremity lymphedema affecting women with cancer of the ovary, cervix, uterus, and vulva because of limb size, volume, and location. Clinicians have anecdotally reported the presence of lower body lymphedema in many gynecologic cancer patients. Survivors have described tightness, swelling, and heaviness. Despite these clinical findings, no systematic study of lower body lymphedema in women with gynecologic cancer has been conducted. Whether lower body lymphedema is as debilitating and long-term as post-mastectomy lymphedema is not empirically known.

 


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Mitteilungen des Lymphvereins – www.lymphverein.de – Therapeuten gesucht 1 Jahr Afrika Projekt

 

Erfahrene KPE-Therapeuten für einjährigen Einsatz in Afrika gesucht (Filariasis-Projekt) Weltweit leiden über 120 Millionen Menschen an einer von Fadenwürmern (Filarien) ausgelösten Erkrankung des Lymphgefäßsystems. Bei etwa 5 Millionen davon haben sich massive chronische Lymphödeme (Elephantiasis) entwickelt. Betroffen sind feucht-tropische Gebiete. Durch flächendeckende Gabe von Medikamenten an die Bevölkerung in den gefährdeten Gebieten konnte die Gefahr der Neuansteckung mit Filarien weitgehend beseitigt werden. Doch die bereits bestehenden Lymphödeme sind größtenteils sich selbst überlassen. Zu deren dauerhaften Versorgung hat der Lymphverein ein neuartiges Konzept erarbeitet. Der ugandische Prinz Dr. Edward Kimbugwe, der in Deutschland Medizin studiert hat, führt derzeit im Auftrag des Gesundheitsministeriums der Republik Uganda mit dem Lymphverein Gespräche darüber, wie dessen Versorgungskonzept im äquatorialafrikanischen Land Uganda realisiert werden kann. Das Konzept sieht vor, dass deutsche Therapeuten Elephantiasis-Patienten mit KPE behandeln und gleichzeitig einige jungen Frauen aus den Dörfern der Patienten in die KPE einweisen, damit sie die Patienten anschließend eigenständig weiterversorgen können und dafür bezahlt werden. Für die Behandlung der Patienten und dieAusbildung der „Barfuß-Therapeutinnen“ sucht der Lymphverein einige erfahrene KPE-Therapeuten für die Dauer eines Jahres. Sie erhalten eine gute Bezahlung, alle Kosten (Flug, Unterkunft und Verpflegung, Urlaub, Versicherungen etc.) werden voll übernommen, anschließen wird ein Übergangsgeld ausgezahlt. Interessenten mögen bitte mit dem Lymphverein Kontakt aufnehmen.

Sämtliche Meldungen sind und werden behandelt. In der ersten Phase geht es nur darum, die mögliche Größe des Therapeutenteams zu ermitteln,damit der Finanzbedarf berechnet werden kann. Bitte senden Sie Ihre Meldung mit Angabe Ihrer beruflichen Erfahrungen,gern auch ein persönliches Schreiben an: oder oder völlig unverbindlich absolut vertraulich Verein zur Förderung der Lymphoedemtherapie e. V. Postfach 250 346, 90128 Nürnberg         kontakt@lymphverein.de          Fax 09171 / 890 82 89

 

 


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Super spannend !

http://www.yamedo.de/blog/zitronengras-krebs-2015/


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Studie Prof. Olszewski AIK Lymphedema

Olszewski 2014 Lymphedema Study


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PERISTALTIC OR NON-PERISTALTIC? THE EVIDENCE BEHIND THE ACTUAL SCIENCE

Peristaltic v Non-Peristaltic 7-10-13 (1)


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Breast Cancer: Guidelines For Buying Safe Supplements and Herbs

Breast Cancer Authority Staff's avatarBreast Cancer Authority

Breast Cancer How To Guide For Buying SupplementsBy: Rachel Pappas, Breast Cancer Survivor and Founder of www.1UpOnCancer.com.

If your doctors are trained in conventional medicine, and you ask them about supplements and herbs, they may tell you there isn’t enough research to back that they have health benefits – and may even tell you they are unsafe. But the fact is, there is plenty of research to show that botanical, fungal, pre- and probiotic, and micronutrient-based supplements, have multiple health benefits—from boosting the immune system to fighting cancer-promoting inflammation. Some have even been proven to cause cancer cell death. They come mainly from plant-based foods, and are important, as most of us do not get enough of these nutrients from food.

As far as the safety issue, it is true: there are no guarantees that a supplement is all it is claimed to be, as they are not FDA-approved. Though the supplement and herb industry is…

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